FAQ - Allt du behöver veta som återförsäljare

Vanliga svar och frågor

Här hittar du svar på de frågor som återförsäljare ofta ställer innan de påbörjar ett samarbete med oss som grossist.
Hittar du inte svaret på din specifika fråga är du välkommen att kontakta oss på Info@HemsidanDesign.se eller 010-1604048.
Vårt fokus ligger på exklusiva plädar av hög kvalitet, men vi erbjuder även ett noga utvalt sortiment av andra textilier för heminredning. Allt med samma känsla för design, komfort och hållbarhet.
De flesta tillverkas av akryl, som är en syntetfiber framställd av olja och därmed en fossil resurs.
Vi samarbetar med fysiska butiker, e-handlare och inredningsföretag som vill erbjuda designprodukter till sina kunder. Läs mer om hur du kan bli återförsäljare. Vi svarar inom 1-2 dagar.
Som återförsäljare får du tillgång till våra grossistpriser med goda marginaler. Du får full prislista när du blivit godkänd återförsäljare.
Ja, men vår minimiorderkrav gäller på första beställningen och det är lågt krav på minsta beställningskvantitet. Därefter kan du som återförsäljare beställa så mycket/lite som du behöver till din butik/e-handel.
För nya kunder sker första beställningen mot förskottsbetalning. Efter det kan du beställa mot faktura med 10 dagars betalningsvillkor.
Normalt lämnar beställningarna vårt lager inom en vecka efter att de mottagits. Vi använder DHL som standard, men det går även att hämta beställningar efter överenskommelse vid vårt showroom i Hägersten. För leveranser inom Stockholm kan vi även använda Best Transport.
Vi har ett samarbete så länge båda parterna är nöjda. Vi jobbar på mot gemensamma mål, om det är något så diskuterar vi och kommer vi inte överens går vi skilda vägar. Allt ska vara enkelt och rakt, gemensamt intresse att jobba framgångsrikt tillsammans.
Sök